понеділок, 1 січня 2018 р.

Завдання у вільну хвилинку

3 клас
Математика
1. Для паяння заліза приготували сплав олова і свинцю. Олова взяли 6 г, а свинцю у 5 разів більше. Скільки взяли грамів свинцю й олова разом?  
       Олово – 6 г
                                                                        } ? г
       Свинець - ? г, у 5 р. більше
2. У Дмитрика в одному конверті було 30 поштових марок, а в другому – в 5 разів менше. Скільки марок було в Дмитрика у двох конвертах?
3. Альбом коштує 7 грн, а книжка у 8 разів дорожча. Скільки гривень коштують альбом і книжка разом?
4. У трьох однакових ящиках міститься 21 кг апельсинів. Скільки кілограмів апельсинів міститься у 8 таких ящиках?
3 ящ. – 21 кг ап..
8 ящ. - ? кг ап..
5. У п’ять однакових коробок розфасовано 30 кг печива. Скільки кілограмів печива у 8 таких коробках?
6. У чотири однакові бідони налито 28 л яблучного соку. Скільки бідонів знадобиться, щоб розлити в них 42 л соку?
7. У дівчинки було 45 гривень. Вона купила 7 стрічок по 6 гривень кожна. Скільки грошей у неї залишилося ?
Було – 45 грн.
Купила – 7 стр. по 6 грн.
Залишилось - ?
8. У господарки було 25 гривень. Вона купила 3 м тканини по 8 гривень за метр. Скільки здачі повинна отримати господарка ?
9. Приклади 36 : 4 + 54 : 6           
25 + 7 ∙ 9                           24 : 4 ∙ 2
24 : (4 ∙ 2)                             4 ∙ (23 – 17)                      
(24 + 18) : 6                      28 : 4 + 72 : 8           
70 – 6 ∙ 9                         24 : 3 ∙ 2
64 : 8 : 4 : 2                  5 ∙ (85 – 78)                    
(24 + 18) : 6                  4 ∙ (52 – 43)                             
21 : 7 + 14 : 2                   (39 + 9) : 6                              
36 : 6 + 5 ∙ 8                    25 – 35 : 7                               
27 : 3 + 51                         3 ∙ (72 – 63)                             
28 : 7 + 18 : 2                      (17 + 37) : 6                             
48 : 6 + 5 ∙ 4                               35 – 49 : 7                               
18 : 3 + 54                                   5 ∙ 7 +3                                              
 4 ∙ 3 +12                                  7 ∙ 6 – 4                                      
 27 : 3 + 29                            18 : 3 +32                                      
  3 ∙ 9 +17
5 ∙ 6 – 5                                6 ∙ 9 – 10
10.
1м – 5дм                                             1м – 25см
1м – 7 дм                                            1м – 4см
1дм 4см – 8см                         1м 6дм – 9дм
18см : 2                                               1дм : 4
А тепер  згадаємо вивчений матеріал  з математики і виконаємо наступні завдання:
 1. Яке число потрібно вставити, щоб нерівність була правильною?

    7 + 7 + 7 + 7 + 7 < 7
   а) 5;  б) 4;  в) 3;  г) 2

2. Які з поданих рівностей правильні?

    а) 2 + 3 + 23 =  5∙ 4         в) 23 + 32 = 2 ∙ 3
    б) 2 + 2 + 2 =  2 ∙ 3          г) 2 + 2 – 2 =  2 ∙ 3

3. На яке найменше число потрібно помножити 8, щоб від результату можна було відняти 4 десятки?
 
    а) 4;  б) 5;  в) 6;  г) 7

4. Задача
    У кіоск привезли 7 ящиків яблук по 8 кг у кожному і 5 ящиків
    груш по 6 кг у кожному. На скільки менше кг груш ніж яблук
    привезли в кіоск?

5. Порівняй вирази

   ( 26 + 22 ) : 6         46 – 24 : 3

24 : 4 + 2 ∙ 9         (56 – 35 ) : 7

6. Задача
    За секунду грак пролітає 10м, ластівка  - на 35м більше, а орел у 3 рази більше за грака. Яку відстань пролітає кожен птах за      секунду?

7. Як за допомогою 5 двійок і знаків дій дістати число 7 ?
8. Повторити таблицю множення і ділення
Бажаю   успіхів!

Українська мова
Згадай , на якій темі ти  зупинився? Це - будова слова.
Пропоную тобі виконати тестове завдання № 1:
1. Вибери  правильну відповідь:
Незмінна частина слова – це …..
А) корінь;
Б) закінчення;
В) префікс.
2. Вибери правильну відповідь, щоб закінчити висловлення.
Основа слова складається з таких частин:
А) префікс, корінь, суфікс;
Б) префікс, корінь, суфікс, закінчення;
В) корінь, префікс, закінчення.
3. Вибери слова, які складаються тільки з кореня і закінчення:
А) житній, дерево, робота;
Б) весна, праця, поле;
В) заніс, риба, сніги.
4. Знайди і викресли зайве слово:
Мило, мильниця, милуватися, мильце, мильний.
5. Позначити будову слів:
Розписка, березовий, носик, прибіг, клас.

А) відлетів, школярка, прегарний;
Б) пришкільний, посадка, висівки;
В) місточок, книжковий, записник.

Тестове завдання №2     
                                 
1. Утворити спільнокореневі слова з протилежним значенням:
        Крилатий -
          Виліз -

2. У поданому словосполученні замінити слова на пестливі. Познач в них суфікси:          Білий пес -

4. Скласти слово з частин слів:

        Префікс від слова        під’їхав
        Корінь від слова           водичка
  Суфікс від слова          лісник

5. Прочитай. Визнач префікси і прийменники. Запиши правильні речення.

        Човен (від)плив (від)берега.
        Марійка (на)писала (на)конверті свою адресу.
        Діти (до)їхали (до)бабусі автобусом.
                                            
Продовжимо вивчати тему «Будова слова». Я пропоную порівняти слово осінь, в реченнях:
Прийшла красуня осінь. Щедрі дари в осені.
Що ж відбулося у слові? А відбулося чергування звуку  і  на  е.
Ще один приклад:  Осінь приносить людям  радість  і легкий смуток. В різнокольорове  вбрання одягає осінь природу - і додається людям радості.
А яке чергування відбулося в слові радість? Крім чергування голосних у деяких слова може відбуватися чергування приголосних звуків.
Наприклад:            
Друг – друже – друзі                        г –ж – з
Вухо – вушко – у вусі                      х – ш – с
Козак – козаче – козацький            к – ч – ц

Тестове завдання №1.
1. Змінити слова, що в дужках так, щоб у коренях відбулося чергування голосних. Підкреслити букви, що чергуються:
        Письмовий (столи) –                     Пухнастий (коти) –
2. Зміни слова, щоб у коренях відбулося чергування приголосних. Визначити основу і корінь:
        Бібліотека –                                   Дорога –
3. Прочитай слова в першому стовпчику. Запиши їх у другий стовпчик, змінюючи звуки буквами:
        моло[д']ба –                                   ле[х]кий –
        кі[х]ті –                                           про[з']ба –
4. Вставити пропущені букви:
        Про…ьба, ми…тить, моло…ьба, ні…ті.
5. Зміни слова, щоб у коренях відбулося чергування приголосних. Визначити основу і корінь:
        Яблуко –                                                Нога –                                                                
6. Вставити пропущені букви:
        К…л…ндар, к…шеня, д…ректор, оч…рет, к…р…дор, …бр…кос, …п…льсин.
В завданні №6  подані словникові слова. Їх  правопис яких треба запам’ятати і можна  перевірити  по словнику.
Але є слова, в корені яких зустрічаються  ненаголошені голосні. Ці слова можна перевірити. Треба змінити слово так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним.
Тестове завдання №2.
Дібрати до поданих слів перевірні. Вставити пропущені „е”, „и”:
        м…довий –
        в…с…литься –
2. Вибери групу слів, у яких пишеться буква „и”:
        А)т...хенько, д...хнути, п...ляти, в...ликий;
        Б)н...зький, р...балити, кн...жковий, л...повий;
        В)ш...рокий, в...шневий, в...село, ш...поче.
3. Вставити пропущені букви:

        Пш…ниця, п…нал, в…дмідь, в…рблюд, м…телик, т…л…фон, ч…р…вики.
4. Познач групу слів, у коренях яких ненаголошений [е] не перевіряється наголосом:
        А) гор…зонт                  Б) в…сняний                    В) т…лефон
             с…гнал                           з...рнина                            д...ржава
              д...ректор                       т...пленький                       ок...ан
              кр....ниця                       з...лений                             г...рой

Немає коментарів:

Дописати коментар